среда, 2. октобар 2013.

Pauci sa Marsa


Mrzim naspramna sedišta u autobusima BusPlusa. Naročito ona u 37, mojoj redovnoj trasi i slonovskoj stazi. Preblizu su. Dodiruješ se kolenima sa sapatnikom prekoputa.

Da li ste ikada razmišljali kako bi ljudi posmatrali Dejvida Bouvija da nije poznat?

Vozim se tim prokletim autobusom. Čitam. Negde na Banovom Brdu ulazi on. Nepoznata verzija Dejvida Bouvija. Talasaste prosede šiške padaju na čelo. Plavkasto-zelenkasto sive oči. Kapci i trepavice. Zubi, isti oni Bouvijevski. Malo pomerena vilica u desno. Seda prekoputa mene. Iskošava čapljaste noge da se me ne bi uznemirio ukoliko nam se kolena slučajno dotaknu. Steže svoju torbu. Običan je. Običan Dejvid Bouvi. Izgleda negde izmedju psiha i dobrice. To je onaj zajeb kada možeš pogrešno da proceniš čoveka na osnovu izgleda.
Zaglavljeni smo kod mosta na Adi. Mosta koji je izgradjen da bi stvarao još veću gužvu u najzgužvanijem mestu u gradu.
Da li bi vam Bouvi izgledao zastrašujuće da ne znate da je Mica? Da li biste ga zagrlili da nije poznata ličnost ako samo uvidjate njegovu spoljašnost?

Autobus kreće naglo i oslobodjen gužve i kolone leti prema Sajmu. Dejvid Bouvi u isto vreme kad i ja opipava žilu na vratu i meri sebi puls.... dok ja merim svoj puls.... Pomera usta kao da samom sebi čita zen molitvu... ja još uvek to radim u glavi. Svi ga gledaju kao bombaša samoubicu. Ja ga gledam kao sapatnika. Hvata mi pogled kao da zna da ja znam da on nije bombaš samoubica. On je samoubica. Isto kao i ja. Isto kao i ti.
Silazi na Trgu. Kao da želim da mu kažem 'Dovidjenja' ali ipak jedva zadržavam pogled na sceni gde devojka glavnog lika pali kanalizacioni tunel u Njujorku gde se skupljaju skitnice.


Plače mi se od naspramnih sedišta u autobusu.